Kærlighedsbloggen

5 tips til at træne med din date

De første dates er altid lidt nervepirrende, så hvorfor ikke fylde dem med adrenalin, latter og bevægelse til at holde stemningen oppe og give en masse at tale om bagefter? Mens det kan være anstrengende at sidde to vildt fremmede mennesker og kigge på hinanden på en café, så er en træningsdate oplagt til at undgå akavet tavshed, og samtidig ryster det jer sammen på en måde, som selv den bedste gourmetmiddag ikke kan. Du får her de bedste tips til at træne med din date.

1. Til jeres første træningsdate er det en god idé at finde en sportsgren, der er ukendt for jer begge. Det udelukker nemlig, at den ene part bliver ”træneren”, og kommer til at undervise, fremfor at I bare har det sjovt og aktivt. På første træningsdate skal I begge komme på glatis. Det er dog vigtigt, at vælge en sport, hvor I kan tale sammen. Gokart er nok ikke det mest optimale.
Derimod kan curling, fægtning eller skøjteløb være sjovt at starte med.

2. Tør at lave fjollede og uventede handlinger, der styrker lattermusklerne. Det er vigtigt i starten af jeres træning, at der bliver brudt en eventuel tavshed og anspændt stemning. På en løbetur kan der eventuelt ”breakes” med et uventet rullefald i skovbunden.

3. Hvis I dyrker forskellige sportsgrene kan der på 2. eller 3. date ”undervises”. Her inviterer den ene part den anden til træning på sin hjemmebane, hvor gode råd og ekspertise kan deles. Dog er det vigtigt ikke at overdrive det, eller være for hård. Der skal tages hensyn og vises anerkendelse.

Når der er godt gang i træningen og snakken, kan der dystes om hvem der inviterer på en kop kaffe efterfølgende eller et kys, hvis stemningen er til det.

Dette gentages selvfølgelig, så I begge prøver at træne på den andens hjemmebane.

4. Når I kender hinandens sportslige niveau og interesser – og forhåbentlig også en masse andet personligt om hinanden – så er det blevet tid til at skabe mindeværdige oplevelser sammen, der giver en masse at tale om efterfølgende.

I skal sammen finde et løb eller anden sportsevent, hvor I kan deltage sammen. Her er det vigtig at finde et arrangement, som passer til jeres begges niveau, så der stadig er plads til at være og stå sammen. Det kan være lige fra et julemandsløb i Middelfart til maraton i Berlin.

(Her i linket findes en masse gode forslag til kommende events der passer perfekt til en aktiv date.)

5. Når der er blevet datet et par gange er det på tide, at få vendt og drejet alle indtryk og oplevelser på godt og ondt. Sæt jer sammen, hvor der er ro og I begge føler jer godt tilpas. Det kan være på træningsbænken, træningscenterets café eller på en bænk i parken.
Resten må i selv klare…

Hotsports.dk ønsker jer rigtig god fornøjelse

Kommentarer